woensdag 23 juli 2008

Nog 16 dagen!

De tijd tikt vrolijk verder, maar ik ben nog lang niet klaar voor vertrek. Veel dingen moeten nog geregeld worden. Bij de KNZB moet nog van alles gebeuren en slechts 2 dagen resten mij nog. Daarnaast hebben wij het gelukkige plan getrokken ons huis te koop te zetten. De afgelopen week heb ik geschuurd, geschilderd, reparaties uitgevoerd, dozen ingepakt en tussendoor aan de auto’s geprutst, want hun motortje laat het af en toe afweten. Niet handig om de familie zonder vervoer achter te laten natuurlijk. Ondertussen werk ik hard aan mijn conditie.
Ook het afvallen gaat vrolijk verder, 15 kilo reeds. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik steeds meer begin te verlangen naar een bbq, volle glazen wijn, toostjes met franse kaas en een handvol pinda’s. Komt ook door ons frequent campingbezoek. Els en Pierre, onze buren, zijn Bourgondische ‘innemers’ en ik mag daar graag aan meedoen. Nu niet helaas. Hoewel het ook een kick geeft me te onthouden van de lekkernijen en ik beetje lachwekkend kijk naar de uitgelaten sfeer die laat op de avond ontstaat (de met wazige oogjes dubbele vragen die er worden gesteld, gehik, een boer of ontsnappende scheet). Toch zou ik ook graag weer mee willen doen (met uitzondering van de laatste opmerkingen uiteraard). Toch hou ik het vol, mijn vertrek is aanstonds. Dinsdag de 29e juli begint het avontuur met een trainingstage met de Nederlandse dames en die van Amerika. Ik kan al met goed fatsoen dan in zwembroek naar hen kijken. Straks kan dat niet meer overigens. Niet gek opkijken wanneer ik later terugkom met gebruinde armen en hoofd, maar ook met witte melkflessen, want een korte broek rond het wedstrijdbad is voor de bobo’s uit den boze.
Ik heb met diëtiste Carlien afgesproken dat ik mijn dieet voortzet tijdens de spelen. Er moeten nog een paar kilo’s af, maar ik kijk met zorg naar de situatie wanneer ik op mijn streefgewicht zit. Als dat maar zo blijft … Gelukkig staat China niet bekend om zijn gepocheerde hangbuikzwijnen in satésaus, ganzenlever, chocola en andere culinaire calorievreters, dus wat dat betreft begeef ik me naar een ‘mild’ gebied.
Verschillende etentjes staan wel op het programma, waaronder een etentje met Hans van Zetten. Deze Studio Sport verslaggever (bekend van turnen en kunstrijden) is ook in China en hij is tevens inwoner van Leersum. Als vader van kinderen die op mijn school zaten, hadden we al lang geleden de afspraak gemaakt tijdens de Spelen uit eten te gaan. Dat gaat nu gebeuren. De feestgangers zijn bekend (Hans en Hans), de stad ook (Peking moet ik zeggen in het bijzijn van deze Studio Sport verslaggever), maar locatie en het menu is nog een verrassing. Ik laat me dan maar even gaan, wat een vooruitzicht!

Geen opmerkingen: